Είσαι καλός οδηγός μοτοσυκλέτας ή μέρος της στατιστικής;
Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών της Αμερικής, έχει υπολογιστεί ότι το 4% των δυστυχημάτων είναι με μοτοσικλέτα.

(Ώρες της ημέρας που γίνονται τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτα και απαιτούν την μεγαλύτερη προσοχή σου.)
Η στατιστική υπηρεσία αναφέρει ότι έχουμε 56 θανάτους ανά 100.000 μοτοσικλέτες και μόνο 17 για αυτοκίνητα.
Οι θάνατοι πεζών είναι μόνο 2,1% ανά 100.000 ανθρώπους.
Αυτές οι στατιστικές καθιστούν τις μοτοσικλέτες τρείς με τέσσερις φορές πιο επικίνδυνες από τα αυτοκίνητα και 27 φορές πιο επικίνδυνες από το περπάτημα, αλλά οι μοτοσικλέτες διανύουν λιγότερα χιλιόμετρα από τα αυτοκίνητα (μέσος όρος 3.000 το χρόνο), οπότε το αληθινό ποσοστό είναι πιθανόν πιο κοντά της έξι με οχτώ φορές.
Κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι στη χώρα μας βρίσκουν τραγικό θάνατο στην άσφαλτο. Από αυτούς, δυσανάλογα μεγάλο είναι το ποσοστό που αφορά μοτοσικλετιστές.
Παρότι οι μοτοσικλετιστές αντιπροσωπεύουν μικρό ποσοστό της κίνησης το 16,5% αποτελούν το 35,8% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.
Για το έτος 2006 το 55% του συνόλου των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Αττική, ήταν μοτοσικλετιστές.
Αντίστοιχα, για το ίδιο έτος, το 61,8% των βαριά τραυματισμένων από τροχαία ατυχήματα στην Αττική, ήταν μοτοσικλετιστές. Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με δίκυκλα οχήματα.
Συγκεκριμένα, το 80% των μοτοσικλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
Μοτοσικλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση, σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν. Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσικλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσικλετιστή.
Για κάθε 1,5 χλμ οδήγησης, ένας μοτοσικλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.
Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.
Μια μελέτη για τα ατυχήματα με μοτοσικλέτα, γνωστή και ως μελέτη του Χάρτ, συμπεριέλαβε διεξοδικές έρευνες για 900 ατυχήματα με μοτοσικλέτα, 2.310 οδηγούς και 3.600 αναφορές της αστυνομίας.
Η μελέτη έδειξε ότι περίπου τα ¾ των ατυχημάτων περιλαμβάνουν σύγκρουση με άλλο όχημα όπου αυτό συνήθως είναι ένα επιβατικό αυτοκίνητο.
Το υπόλοιπο ¼ των ατυχημάτων οφειλόταν σε άλλη αίτια, κυρίως εξαιτίας της απώλειας ελέγχου, ως αποτέλεσμα ενός σκασμένου ελαστικού ή ατέλειας του δρόμου.
Στα 2/3 των ατυχημάτων με οχήματα, ο οδηγός του άλλου οχήματος έβγαλε την μοτοσικλέτα εκτός πορείας και προκάλεσε το ατύχημα.
Η κυρίαρχη αιτία ατυχημάτων με μοτοσικλέτα ήταν η αποτυχία των οδηγών αυτοκινήτου να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν τις μοτοσικλέτες μέσα στην κίνηση.
Απλά δεν είδαν τις μοτοσικλέτες καθόλου πριν τις συγκρούσεις ή δεν είδαν τις μοτοσικλέτες έγκαιρα ώστε να τις αποφύγουν.
Η πλειοψηφία των ατυχημάτων, το 75% συνέβη κατά την διάρκεια της ημέρας, το 15% κατά την διάρκεια της νύχτας υπό φως, το 7% την αυγή ή την δύση και το 3% την νύχτα.
23.06.2020
Επιμέλεια
Artamotovoltes